HI HA POCA IMPLICACIÓ DE LES FAMÍLIES A L'ESCOLA?
UN ESTUDI DESMENTEIX EL TÒPIC
Sovint, per qüestions de temps o d'una conciliació incompatible entre la vida laboral i la familiar, no podem participar tant com voldríem a l'escola.
Hi ha moltes opinions al respecte, però la Fundació Jaume Bofill, en el seu tercer projecte «Famílies amb veu», destaca la importància i la influència de la implicació dels pares i mares a l'escola i aporta unes dades interessants sobre aquest tema.
Hi ha moltes opinions al respecte, però la Fundació Jaume Bofill, en el seu tercer projecte «Famílies amb veu», destaca la importància i la influència de la implicació dels pares i mares a l'escola i aporta unes dades interessants sobre aquest tema.
Han
dut a terme una recerca que inclou una enquesta realitzada a 1500
famílies amb fills dels 0 als 16 anys. Les dades, l'anàlisi i les
argumentacions les podeu veure publicades en el seu informe:
A
CONTINUACIÓ US MOSTREM PART DE LES CONCLUSIONS D'AQUEST ESTUDI QUE
VAN PRESENTAR A L'ABRIL DEL 2014.
Els resultats desmenteixen el tòpic que mares i pares no participen i ens indica que les famílies són presents en el dia a dia dels centres educatius.
La gran majoria va molt més enllà del seguiment i implicació vinculada únicament al seu fill/a, i cada cop són més conscients de la seva valuosa aportació a l'escola.
No obstant això, es fa palesa l'existència de diferents graus de participació en funció de la composició de les famílies, el nivell educatiu dels pares, la procedència, la seva situació laboral i econòmica. Alhora, es posa de manifest que hi ha un ampli marge d'intervenció per a millorar aquesta participació familiar.
Algunes de les conclusions de l'estudi:
-
Mares i pares estan interessats en l'escolarització dels seus fills:
el 74% supervisen o ajuden sovint o sempre als seus fills amb els
deures, el 89% s'ha reunit amb el tutor o tutora del fill/a, i el 95%
han assistit a la reunió d'inici de curs.
- El 29% de les mares i els pares participen activament amb i per
l'escola, ja sigui a través de l'AMPA o de comissions de treball.
-
Els factors que més condicionen la participació són: el nivell
d'estudis dels pares (com més estudis, major és la participació),
els ingressos (un menor capital econòmic dificulta la participació),
la monoparentalitat (les dificultats de conciliació també dificulten la
participació), i l'origen dels pares (les famílies d'origen
estranger participen menys).
-
La variable que apareix amb més força en relació a la participació
de les famílies d'origen estranger és el nombre d'anys que els
fills van a la mateixa escola: en igualtat de condicions
socioeconòmiques, la probabilitat de participar de mares i pares autòctons
i estrangers, s'igualaria als 6 anys d'estar a la mateixa escola.
Extret
de www.fbofill.cat
UN VIATGE PER LA TARDOR
UN VIATGE PER LA TARDOR
No
us perdeu aquesta pàgina on els més petits i petites podran gaudir
dels elements que fan tan especial aquesta estació de l'any!
Ens
ho ha enviat la Noelia, mare de 3r!
Moltíssimes
gràcies!