dilluns, 10 de novembre del 2014

ENQUESTA DE PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES A L'ESCOLA I APORTACIÓ D'UNA MARE



HI HA POCA IMPLICACIÓ DE LES FAMÍLIES A L'ESCOLA? 

UN ESTUDI DESMENTEIX EL TÒPIC



Sovint, per qüestions de temps o d'una conciliació incompatible entre la vida laboral i la familiar, no podem participar tant com voldríem a l'escola. 

Hi ha moltes opinions al respecte, però la Fundació Jaume Bofill, en el seu tercer projecte «Famílies amb veu», destaca la importància i la influència de la implicació dels pares i mares a l'escola i aporta unes dades interessants sobre aquest tema.

Han dut a terme una recerca que inclou una enquesta realitzada a 1500 famílies amb fills dels 0 als 16 anys. Les dades, l'anàlisi i les argumentacions les podeu veure publicades en el seu informe: 
 





A CONTINUACIÓ US MOSTREM PART DE LES CONCLUSIONS D'AQUEST ESTUDI QUE VAN PRESENTAR A L'ABRIL DEL 2014.


Els resultats desmenteixen el tòpic que mares i pares no participen i ens indica que les famílies són presents en el dia a dia dels centres educatius.

La gran majoria va molt més enllà del seguiment i implicació vinculada únicament al seu fill/a, i cada cop són més conscients de la seva valuosa aportació a l'escola.

No obstant això, es fa palesa l'existència de diferents graus de participació en funció de la composició de les famílies, el nivell educatiu dels pares, la procedència, la seva situació laboral i econòmica. Alhora, es posa de manifest que hi ha un ampli marge d'intervenció per a millorar aquesta participació familiar.







Algunes de les conclusions de l'estudi:

- Mares i pares estan interessats en l'escolarització dels seus fills: el 74% supervisen o ajuden sovint o sempre als seus fills amb els deures, el 89% s'ha reunit amb el tutor o tutora del fill/a, i el 95% han assistit a la reunió d'inici de curs.
 
- El 29% de les mares i els pares participen activament amb i per l'escola, ja sigui a través de l'AMPA o de comissions de treball.

- Els factors que més condicionen la participació són: el nivell d'estudis dels pares (com més estudis, major és la participació), els ingressos (un menor capital econòmic dificulta la participació), la monoparentalitat (les dificultats de conciliació també dificulten la participació), i l'origen dels pares (les famílies d'origen estranger participen menys).

- La variable que apareix amb més força en relació a la participació de les famílies d'origen estranger és el nombre d'anys que els fills van a la mateixa escola: en igualtat de condicions socioeconòmiques, la probabilitat de participar de mares i pares autòctons i estrangers, s'igualaria als 6 anys d'estar a la mateixa escola.


Extret de www.fbofill.cat


UN VIATGE PER LA TARDOR


No us perdeu aquesta pàgina on els més petits i petites podran gaudir dels elements que fan tan especial aquesta estació de l'any!




Ens ho ha enviat la Noelia, mare de 3r!



Moltíssimes gràcies!