QUÈ
ENS EXPLIQUEN ELS FILLS/ES QUAN SURTEN DE L'ESCOLA?
A l'hora de la sortida, el primer que fem habitualment, és observar amb
quina cara surten els nostres petits i petites. Després dels petons,
abraçades o mirada de complicitat pertinents, apareix la gran pregunta: "com t'ha
anat l'escola avui?" La resposta pot anar des d'un mutisme absolut fins a un xerrar sense parar, però en molts casos rebem un "bé" o un "molt bé", sense
més explicacions.
Ens quedem, doncs, sense saber si han estat contents, si s'han enfadat en algun moment del dia, si han resolt algun conflicte al pati, si han jugat a futbol o a fet i amagar, si els han canviat de lloc a la classe, si s'han après un poema o si han cantat una cançó...
Ens quedem, doncs, sense saber si han estat contents, si s'han enfadat en algun moment del dia, si han resolt algun conflicte al pati, si han jugat a futbol o a fet i amagar, si els han canviat de lloc a la classe, si s'han après un poema o si han cantat una cançó...
I potser ens conformem perquè ja veiem que no posen massa
esma per dir-nos res. Altres vegades fem alguns intents per rebre
més informació: "però què has fet? Explica'm més coses!" i rebem un:
"jugar" o "hem fet una feina" acompanyat d'un canvi de tema radical: "què
hi ha per berenar?"
La psicòloga i coach Gemma Calmet ens proposa una manera de fer, una mica diferent, per tal de millorar la comunicació amb els nens/es.
El
Marc, un pare de P3 i 1r, va trobar una entrada molt interessant a la
web http://gemmacalmet.cat, on tracta el tema de la comunicació
entre pares, mares i fills/es.
La psicòloga i coach Gemma Calmet ens proposa una manera de fer, una mica diferent, per tal de millorar la comunicació amb els nens/es.
Hi ha preguntes una mica curioses i d'altres que impliquen no tenir massa vergonya per a plantejar-les, però si més no, ens han semblat originals i divertides!
Ella hi posa el títol: "NO DEMANIS MÉS COM ELS HA ANAT EL COLE"
llistat
pràctic de 25 preguntes interessants que podem fer al nens i nenes
quan surten de l’escola.
"Aquestes preguntes representen una oportunitat de generar context a
l’entorn del qual la comunicació pot fluir. Utilitza cada dia una sola
pregunta i, a partir de la resposta dels teus fills, improvisa demana’ls
que t’expliquin més coses sobre el que t’han contestat. Veuràs com a
partir del tercer o quart dia la comunicació flueix. Estaras ensenyant
als infants que t’importen mentre subjacentment treballareu habilitats
relacionades amb l’empatia.
- Qui seu al teu costat a la classe? Quin és el seu color preferit?
- Explica’m alguna cosa que t’hagi fet riure avui al cole.
- Algú estava content avui al cole?
- Hi havia algú trist avui al cole?
- Algú s’ha enfadat avui al cole?
- Avui has ajudat a algú? Algú t’ha ajudat a tu?
- Explica’m una cosa que hagis après avui.
- Que és el més avorrit que has fet avui?
- Què és el més divertit que has fet avui?
- Què és el que més t’agrada dels teus amics?
- Què t’agradaria aprendre a fer i per què?
- Qui és el teu heroi? Per què?
- Imagina’t que tots fóssim animals. Quin animal seria el/la mestre/a?
- Quin és el lloc més xulo de l’escola?
- Quin és el teu joc de pati preferit?
- Quina cara creus que faria el/la teva mestre si vingués un dinosaure a l’escola? –imiteu-la-
- Quina cara faríeu tu i els teus amics si veiéssiu un dinosaure a l’escola?
- Quina és la cosa que millor ha fet algú avui a l’escola?
- Quina és la cosa més difícil que has fet avui al cole?
- Quina és la cosa més rara que has sentit avui a l’escola?
- Quins estris heu fet servir avui a l’escola (llapis, tisores, colors..) i que heu fet?
- Si els teus amics i tu fóssiu animals, quin animal hauríeu sigut avui i per què?
- Si poguessis triar els menús del menjador que posaries per menjar?
- Si tu fossis el/la mestre/a què faries fer als nens i nenes de la classe?
- Si un dinosaure vingués a l’escola on creus que aniria i què faria?"
Extret
de http://gemmacalmet.cat
Moltíssimes gràcies Marc!
Moltíssimes gràcies Marc!
APORTACIÓ
D'UNA MARE DE P5 I 3r
La
Milka, molt amablement, ens proposa que donem un cop d'ull a la web
http://bridginglearning.psyed.edu.es/
on podreu trobar notícies, recursos educatius tant per als alumnes
(de totes les edats) com per a docents i vídeos i fotografies molt
interessants.
Sempre està bé comptar amb un material tan ben cercat i elaborat. Un dels objectius de la web és fer visibles els coneixements sobre la ciència i la tecnologia que adquireixen els nens i joves fora de l'escola, amb la finalitat que siguin valorats i presos en consideració dins les escoles.
Sempre està bé comptar amb un material tan ben cercat i elaborat. Un dels objectius de la web és fer visibles els coneixements sobre la ciència i la tecnologia que adquireixen els nens i joves fora de l'escola, amb la finalitat que siguin valorats i presos en consideració dins les escoles.
Moltes
gràcies per compartir-ho Milka!
ACTE D'ENCESA DE LLUMS DE NADAL AL BARRI
Aquest divendres 21 a les 19.00 h, a l'Eix Comercial Encants Nous es donarà la benvinguda al Nadal amb l'acte oficial de l'encesa de l'enllumenat nadalenc.
Hi haurà pregó, cantada d'una coral de la cançó junts, composada l'any passat pels comerciants de l'Eix Comercial de l'Eixample i hi assistiran diverses autoritats municipals.
Per a més informació fes clic a la pestanya de recomanacions del blog.
ACTE D'ENCESA DE LLUMS DE NADAL AL BARRI
Aquest divendres 21 a les 19.00 h, a l'Eix Comercial Encants Nous es donarà la benvinguda al Nadal amb l'acte oficial de l'encesa de l'enllumenat nadalenc.
Hi haurà pregó, cantada d'una coral de la cançó junts, composada l'any passat pels comerciants de l'Eix Comercial de l'Eixample i hi assistiran diverses autoritats municipals.
Per a més informació fes clic a la pestanya de recomanacions del blog.
BEN
AVIAT PODREU VEURE FOTOGRAFIES DELS TALLERS ORGANITZATS PER L'ESCOLA
EL PASSAT DIUMENGE 16.